Hola people,
Com que jo he estat el primer a marxar doncs també vull ser dels primers a escriure jeje.
Jeg er fra Sant Pere de Torelló men nå er jeg på erasmus i Trondheim. Jeg... crec que serà millor que escrigui en català i no en noruec. Ara ja fa gairebé un mes que estic aquí i de moment el temps s'ha portat molt bé amb mi. Segurament seré l'enveja d'alguns de vosaltres però en aquests dies el que més he fet ha estat caminar per la muntanya, banyar-me en llacs, dormir al mig del bosc, fogueres, barbacoes, anar amb canoa i pescar. La naturalesa forma part de la vida diaria d'aquí. No obstant això, també he tingut temps per aprendre una mica de noruec ja que tenia classe cada dia de 9 a 2 i el dissabte passat vaig fer l'exàmen final sense saber encara la nota.
La residència està força bé, amb molts estudiants (alemanys, chinessos i espanyols són els predominants) i alguns llocs on poder fer activitats conjuntes. Visc amb un txec, un chinès i un etiopià (cap noia, quina mala sort) però ens portem molt bé i més d'una tarda ens l'hem passat intentant parlar, tot i que el chinès no en pilla ni mitja.
La universitat és gran i dilluns començo. Vaig anar a parlar amb el meu tutor i al final ajudaré a una noia noruega que està fent el doctornat. El tema tracta sobre les nanopartícules d'or i la fixacó en proteïnes per a la cura d'enfermetats. Vaja que estaré en dos laboratoris fent espectroscopíes IR, fluorescència, viscosometríes, calorimetríes i parides d'aquestes. També tinc un despatx i accés a totes les substàncies del laboratori. Per mi està super bé.
Per altra banda sols comentar que tot és realment car, a no ser que trobis una oferta. L'altre dia vaig anar a la discoteca i l'únic que vaig beure va ser un vas d'aigua amb gel pq era gratis. 1 cervesa val aprox 6-7 euros. Les noruegues (noruecs tmb), sense ànim d'ofendre a ningú, per mi són les noies més atractives del planeta (després de les catalanes, clar!), és una cosa espectacular. Totes em treuen mig pam d'altura, són roses i tenen els ulls blaus, a l'igual que els nois però canviant el mig pam per dos pams. També s'ha de dir que els noruecs/gues estan una mica bojos i a la disco se'ls en va la castanya, clar amb una birra ja estan boratxos més no poder i jo en necessito com a mínim 4.
No sé què més dir, jo m'ho estic passant molt bé i segur que vosaltres també.
Fins la pròxima
Jajajajja. Suposo que al ser l'alcohol molt car, les civilitzacions nòrdiques s'han esforçat en pillar turques amb la mínima quantitat d'alcohol possible, al contrari que els mediterranis, que intenten aguantar el màxim possible. Ja veus, aguantar molt és de dèbils, dxdxd.
ResponEliminaMolt bé Piella!! així m'agrada que el project manager faci una mica de feina escrivint-nos algun missatget... que molt de temps no et deu quedar després de tanta festa!!
ResponEliminaD'aquí uns dies ja us faré jo alguna crònica des de Oulu, que ja queda ben poquet per marxar!
Piella!! El noruec s'assembla força al danès.. vols dir que no t'has equivocat d'idioma? jeje!
ResponEliminaVigila amb les noruegues doncs.. No sigui que agafis mal els peus de tan ficar-te de puntetes! :) :) Cuida't mooooolt!!
Si volies fer enveja a algú ho has aconseguit.... ;) jejeje doncs m'estan venint moltes ganes de veure això, encara que gales tampoc està gens malament hi han paisatges molt bonics, que he descobert i molts que descobriré ben aviat!!
ResponEliminaAh i jo em pregunto: I unes noreugues tan altes i tan guapes és fixen amb un marrec com tu...??? jejeje és broma, eeee (que ja saps que jo i la Txell et tenim ben puntuat ;)) Venga que t'ho continuis passant tan bé com fins ara!